چکیده :

براى پيشگيرى از حوادث، بدون سازماندهى و تشکيلات لازم اقدام چشم‌گير و اساسى صورت نمى‌پذيرد و هر سازماندهى صحيح نيز خود نيازمند بررسى و پژوهش به‌منظور برنامه‌ريزى مناسب مى‌باشد. بنابراين يکى از مهم‌ترين اقدامات در برنامه‌ريزى پيشگيرى از حوادث، انجام تحقيقات و پژوهش پيرامون سوانح و حوادث است. تحقيقات و بررسى‌هاى مختلف در خصوص پيشگيرى از بروز حوادث و سوانح نشان مى‌دهد که بخشى از برنامه‌هاى آمادگى براى مقابله با سوانح و حوادث، برخوردارى از دانش و اطلاعات کافى درباره شرايط پيدايش بروز حوادث و راه‌هاى برخورد با آنها است. آگاهى و عبرت از نتايج وقوع حوادث تلخ بايد منجر به عکس‌العمل مناسب در جهت حذف زمينه بروز آنها گردد. اگر نسبت به پيشگيرى از حوادث احتمالى آينده اقدامى صورت نگيرد، حوادثى که خسارت مادى و جسمانى ناچيز بر جاى گذاشته، بى‌اهميت تلقى شود، در هنگام بروز مجدد همان حادثه خسارت جسمى و مادى وسيع‌ترى به‌بار مى‌آيد. مدارس نیز یکی از مکان هایی است که معمولا حوادث جزیی و شدید در آن بسیار اتفاق می افتد.

کلید واژگان :

ایمنی، بهداشت، دانش آموزان، مدارس، مهدکودک ها



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک