چکیده :

نیازهای عمومی و وابستگی به اینترنت دانش آموزان، یکی از مسائل مهم و ضروری امروزه آموزش و پرورش است. هدف این تحقین،، مقایسه نیازهای جسمانی، تحصیلی، روانی، شغلی و اجتماعی در دانش آموزان وابسته به اینترنت و غیر وابسته بنه اینترننت در داننش آموزان سوم متوسطه میاندوآب بود. در ای پژوهش از روش تحقی، علی مقایسه ای استفاده شد. جامعه آمناری این پنژوهش، شنامل کلیه دانش آموزان سوم دبیرستانهای پسرانه سالتحصیلی 95 - 94 که تعداد آن 2035 نفر پسر بود. با توجه روش تحقی، تعنداد 200 نفر پسر، 100 نفر گروه وابسته به اینترنت و 100 نفر گروه عادی از طری، روش نمونه گیری تصادفی خوشنه ای چنند مرحلنه ای، بنه عنوان نمونه انتخاب شدند. برای جمع آوری اطلاعات از دو پرسشنامه نیازهای عمومی )گنرو،، 1997 ( و آزمنون اعتیناد بنه اینترننت )یانگ، 2000 ( استفاده شد. تحلیل نتایج با استفاده از آزمون t مستقل و تحلیل واریانس چند متغینره انجنام گرفنت . نتنایج پنژوهش نشان داد در نیازهای روانی، شغلی تحصیلی، اجتماعی، جسمانی و نیازهای کلی بی دو گروه دانش آموزان وابسته بنه اینترننت و غینر وابسته به اینترنت تفاوت معنی داری وجود دارد. پیشنهاد می شود که به نیازهای عمومی در وابستگی به اینترنت توجه بیشتری گردد.

کلید واژگان :

وابستگی به اینترنت، نیازهای روانی، شغلی تحصیلی، اجتماعی، جسمانی و دانش آموزان



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک