چکیده :

جهانی شدن اقتصاد، سرعت گرفتن تغییرات فناوری و انفجار اطلاعات باعث گردیده سازمانها فشار بیشتری را برای باقی ماندن در صحنه رقابت تحمل كنند. ازطرف دیگر فناوری ارتباطات و اطلاعات با دراختیار گذاردن راههای متنوع كسب برتری، موجب گشته است تا سازمانها با افزایش سطح هوشمندی رقابتی خود و به كارگیری و استفاده از اطلاعات، بر رقیبان غلبه كنند. در مقاله حاضر ضمن مرور ادبیات موضوعی مربوط به هوشمندی رقابتی، مزیت رقابتی، پس از بررسی نتایج تحقیقات تجربی، به استخراج شباهتهای بین آنها شامل هوشمند ي رقابتی به عنوان فرآیند، انواع هوشمندي رقابتی، تأثیر هوشمندي رقابتی بر تصمیم گیري استراتژیک و نیز تفاوتهای بین آنها شامل طبقه بندی هوشمندی رقابتی، سودمندی های هوشمندی رقابتی ، فراواني رفتارهاي جستجوگرانه هوشمندي رقابتي پرداخته شد. در پایان نتیجه¬گیری شده است که هوشمندی رقابتی چگونه می¬تواند باعث کسب مزیت رقابتی شود.

کلید واژگان :

نقش، هوشمندی، رقابت، مزیت، خدماتی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک