نظام آموزشی باید از دانش آموزان انسان هایی توانمند در عرصه یادگیری بسازد تا خودشان بیاموزند، نیازهای یادگیری خود را برآورده سازند و اطلاعات خود را به روز کنند. سالهاست که معلمان به دنبال راههایی برای تغییر دادن شیوههای سنتی تدریس هستند. حتی پویاترین سخنرانیها نیز خستهکننده است. کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش نوع جدیدی از یادگیری را مقدور ساخته است به نحوی که یادگیری در محیطهای غیر از محیط کلاس درس امکانپذیر است. یادگیری وارونه (Flipped Classroom) تغییر فضای آموزشی از مکان بزرگ به فضای یادگیری فردی و ارائه محتوای درسی خارج از کلاس است. کسب اطلاعات جدید و آموزش در منزل و تکالیف درسی در دانشگاه انجام میشود. مدرس نوار ویدیویی از کلاس درس تهیه و ضبط میکند و در اختیار فراگیران قرار میدهد طوری که آنان در هر کجا و هر زمان به آن دسترسی داشته باشند و آنها را قادر میسازد که در کلاس درس آمادگی بهتری داشته باشند. پژوهش حاضر بر آن است که به بررسی آموزش به شیوه ی تدریس معکوس بپردازد و بنابراین پس از پرداختن به مفهوم و تعریف درس معکوس به توضیح رویکرد تدریس معکوس،چگونگی اداره این کلاس، اهمیت بکارگیری روش تدریس معکوس،چالش های روش تدریس معکوس و.... می پردازد. روش پژوهش حاضر توصیفی بوده و اطلاعات این روش اين تحقيق از مجموعه¬یِ كتاب ها، مقالات و ديگر منابع در دسترس می باشد.
کلید واژگان :تدریس معکوس،کلاس وارونه،چالش های کلاس معکوس.
ارزش ریالی : 500000 ریال
با پرداخت الکترونیک