این پژوهش با هدف بررسی جایگاه برنامه درسی پنهان در اموزش عالی و ارائه راهکارهای تربیتی آن از دیدگاه متخصصان برنامه درسی در فرایند یاددهی-یادگیری انجام پذیرفته است. در اين پژوهش، پس از تبيين مفاهيم كليدي و تشريح ابعاد و جايگاه برنامه درسی در ادبيات رايج، اصول و ويژگيهاي برنامه درسی پنهان به در آموزش عالی تحليل و بررسي ميگردد، سپس به برخي از راهبردهاي فرایند یاددهی-یادگیری در بهرهبرداري مؤثر از برنامه درسی پنهان اشاره ميشود و پیامدهای برنامه درسی پنهان در فرایند یاددهی-یادگیری مشخص ميگردد و در نهايت، برخي از مؤلّفههاي برنامه درسی پنهان شناسايي ميشود. روش انجام اين تحقيق توصيفي ـ تحليلي به همراه تدبّر در نظریه ها و دیدگاههای متخصصان برنامه درسی است. نتایج این مطالعه حاکی از آن است که ،در آموزش عالی به برنامه درسی پنهان(چیستی و چرایی)در آموزش عالی توجه زیادی نشده است به طوریکه توجه به شاخصهای برنامه درسی پنهان، باعث افزایش توان کنترل احساسات و هیجانات درونی خود و دیگران و به عبارتی، بهبود سطح فرایند یاددهی-یادگیری درکلاس درس می¬گردد.
کلید واژگان :برنامه درسی پنهان،فرایند یاددهی-یادگیری-آموزش عالی
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6152793490838789
- سال انتشار : 1397
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : سومین همایش بین المللی افق های نوین در علوم انسانی و مدیریت
- برگزار کنندگان : انجمن توسعه ترویج علوم و فنون ایران
- تاریخ ثبت : 1397/03/12 14:51:48
- ثبت کننده : زهرا قنبرپور
- تعداد بازدید : 75
- تعداد فروش : 0