چکیده :

شرکت‌های کوچک و متوسط نقش مهمی در اقتصاد کشورها دارند، اخیرا هم به دلیل افزایش فشارهای رقابتی ناگزیرند به بازارهای بین المللی روی آورند. عوامل مختلفی بر فرایند بین‌المللی شدن کسب و کارها تاثیر دارند که یکی از این عوامل اینترنت میباشد. محققان بر این باورند که اینترنت ابزار مهمی برای بین‌المللی شدن این شرکت‌ها می‌باشد. استفاده از اینترنت مزیت‌های فراوانی را به همراه دارد و موجب گسترش ارتباط میان کسب و کارها و افزایش اطلاعات میشود. همچنین یکی دیگر از عوامل تکنولوژیکی مهم برای بینالمللی شدن، شبکههای بین‌المللی است. از این رو این مقاله قصد دارد پس از بررسی ادبیات موضوع و اهمیت این عوامل در بینالمللی شدن کسب و کارها با طراحی مدل مفهومی نقش میانجی شبکههای بینالمللی را در رابطه قابلیت تکنولوژی اینترنت و عملکرد بینالمللی مورد بررسی قرار دهد.

کلید واژگان :

بین المللی شدن، اینترنت، شبکه بین المللی، SME



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک