بازاریابی نقش مهمی در سازمانهای موفق ایفا میکند، چنین میتوان استدلال کرد که بازاریابی براي سازمانها ازنظر افزایش مشتري و کمک به بقاي شرکت بسیار ضروري به نظر میرسد. این در حالی است که بهرهمندی از بازاریابی کارآفرینانه در شیوههای بازاریابی میتواند نوآوري را در فعالیتهای بازار به کار گیرد کنترل رفتاری درک شده، بهعنوان اولین عامل پیشبینی کننده به درک فرد از کنترل بر روی رفتار اطلاق میشود که بازتابی از تسهیلکنندهها و موانع انجام قبلی است و نهایتاً هنجارهای ذهنی بهعنوان دومين عامل پیشبینی كننده، تحت تأثير فشار اجتماعي است كه بهوسیله فرد درك میشود كه رفتار معيني را انجام دهد يا ندهد. این پژوهش به شناخت تأثیر بازاریابی کارآفرینانه بر کنترل رفتاری درک شده و هنجارهای ذهنی در نمایندگیهای گروه خودروسازی سایپا میپردازد که ازلحاظ هدف کاربردی و ازلحاظ روش توصیفی – همبستگی است. حجم نمونه با استفاده از فرمول جامعه نامحدود کوکران 384 نفر محاسبه و پرسشنامه بهصورت تصادفی ساده در بین مشتریان توزیع گردید جهت یافتههای پژوهش از نرمافزار spss20 استفاده گردید. نتیجه یافتهها نشان میدهد که بازاریابی کارآفرینانه بر کنترل رفتاری درک شده و هنجارهای ذهنی تأثیر معناداری دارد.
کلید واژگان :بازاریابی کارآفرینانه، کنترل رفتاری درک شده، هنجارهای ذهنی، نمایندگیهای گروه خودروسازی سایپا
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6153710341292582
- سال انتشار : 1396
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : چهارمین کنفرانس ملی اقتصاد و مدیریت و فرهنگ ایرانی اسلامی
- برگزار کنندگان : موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی-غیر دولتی نوین (اردبیل)
- تاریخ ثبت : 1397/06/25 17:40:12
- ثبت کننده : سمیه صائب نیا
- تعداد بازدید : 222
- تعداد فروش : 0