امروزه شرکت های بیمه با شناختی که از اهمیت حفظ مشتریان کسب کرده اند ، در جست و جوی راهکارهایی مناسب برای حفظ آنها می باشند. اعتماد یک واژه شخصی است که به عنوان اعتقاد به قصد و نیت و خواسته طرف دیگر رابطه تعریفشده و بر اساس شهرت، شخصیت، سیستمها و فرآیندها بنا می¬شود. زمانی که اعتماد افزایش یابد، حالات انگیزشی مثبتتری ایجادشده، همدلی مشتری افزایش ميیابد و بهطور عکس کاهش اعتماد، اثر مخالف دارد. تعهد با استقرار هنجارهای ارتباطی که شامل انعطافپذیری و اتحاد است، کارایی روابط متقابل را افزایش میدهد. هدف اصلی پژوهش شناخت تاثیر اعتماد و تعهد و ارتباطات بر رفتار مصرف کننده می باشد که از نظر هدف کاربردی و از نظر روش توصیفی- همبستگی می باشد. جامعه آماری پژوهش مشتریان بیمه البرز در استان اردبیل می باشد که اطلاعات به روش میدانی جمع آوری گردید تعداد نمونه 384 نفر و شیوه توزیع پرسشنامه بصورت تصادفی می باشد. برای نتیجه یافته ها از نرم افزار spss و رگرسیون چندگانه بهره گرفتیم که نتایج حاصل نشان داد که اعتماد، تعهد و ارتیاطات تاثیر مثبت و معناداری بر رفتار مصرف کننده در شرکت های بیمه استان اردبیل دارد.
کلید واژگان :اعتماد، تعهد، ارتباطات، رفتار مصرف کننده، بیمه البرز استان اردبیل
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6153716267958360
- سال انتشار : 1397
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : دومین کنفرانس تحولات نوین در مدیریت، اقتصاد و حسابداری
- برگزار کنندگان : موسسه آموزش عالی علامه خوی
- تاریخ ثبت : 1397/06/26 10:07:59
- ثبت کننده : سمیه صائب نیا
- تعداد بازدید : 190
- تعداد فروش : 0