چکیده :

هدف از تحقیق حاضر بررسی نقش فناوری اینترنت و تأثیرات عمیقی است که بر شیوه انجام فعالیت ها، بویژه فعالیت های تجاری عصر حاضر گذاشته و منجر به تعریف جدیدی از بازاریابی تحت عنوان بازار یابی اینترنتی شده است. هدف اصلی در تحقیق حاضر بررسی نقش اینترنت در بازاریابی اینترنتی برتعامل با مشتری در شرکت مهندسی و بازرگانی هفت آسمان (شهر اصفهان) که تعداد آنها برابر 65 نفر درسال1394 فرض شده است و نیز هدف فرعی نقش اینترنت در بازاریابی اینترنتی برتعامل با مشتری که تعامل با مشتری در بازاریابی اینترنتی، از طریق دو بعد از مدل 7I ، تعامل مشتري با پايگاه اينترنتي و تعامل مشتري با اعضاي شرکت مورد بررسی قرار می گیرد. روش پژوهش، توصیفی- پیمایشی می باشد و برای گردآوری داده ها از روش میدانی استفاده شد. جامعه ی آماری درتحقیق حاضر كليه ی شاغلینی که دارای دانش تخصصی بازاریابی از طریق اینترنت هستند، می باشند. نمونه آماری با جامعه برابرفرض شده است. روش نمونه گیری، سرشماری است و پرسشنامه بین تمام اعضای جامعه توزیع شد و در نهایت از 61 پرسشنامه قابل تحلیل جهت بررسی و آزمون فرضیه ها استفاده گردید. در این تحقیق از پرسشنامه ی محقق ساخته بر اساس مدل آمیخته اینترنتی اسپالتر 7I ، مبتنی بر طیف لیکرت بر روی یک پیوستار از کاملأ مخالف، مخالف، بی نظر، موافق و کاملأ موافق به ترتیب با کدهای عددی 1 تا 5 استفاده شد که روایی آن به روش محتوایی و صوری توسط متخصصان تأیید شد و پایایی آن با ضریب آلفای کرونباخ برابر 933/0 مطلوب ارزیابی گردید. نتایج تحلیل توصیفی و استنباطی داده ها نشان داد كه اینترنت بر تعامل با مشتری نقش دارد. تعامل مشتری با اعضای شرکت و پایگاه اینترنتی از طریق اینترنت در بازاریابی نقش دارد و با اطمینان بالای 95/0 می توان گفت استفاده از مدل 7I اسپالتر (1996)الگویی مناسب جهت بازاریابی ازطریق اینترنت در شرکت مهندسی وبازرگانی (شهر اصفهان) در امور بازرگانی می باشد.

کلید واژگان :

"بازاریابی سنتی" "اینترنت" "بازاریابی اینترنتی" "تعامل با مشتری براساس مدل "7I



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک