چکیده :

یک مدل کسب و کار، نشان دهنده شیوه ایجاد ارزش و جریانهای درآمدی است که میتواند ارزش بیشتری را به یک گروه مجزا از مشتریان پیشنهاد کرده و منافع بیشتری را به شرکت بازگرداند. مدل کسب و کار هسته اصلی پاسخ رقابتی هر شرکت به بازار، تعریف فعالیتهای مورد نیاز، منابع و شرکا و دانش از مشتریان، هزینه یا سود مرتبط با فعالیتهای کلی شرکت است. هدف تحقیق حاضر شناسایی، معرفی و سطح¬بندی متغیرهای اصلی و فرعی مرتبط با مدل کسب¬وکار شرکت صنایع غذایی بهدانه میرود بابلسر بوده است. روش تحقیق از نوع توصیفی و پیمایشی و جهت پاسخگویی به پرسش اصلی از تکنیک های ریاضی استفاده گردید. نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل داده‌های گردآوری شده از طریق توزیع پرسشنامه مقایسات زوجی در بین12 خبره و کارشناس صنعت گیاهان دارویی منتخب که با نرم‌افزار Excel و تکنیک ISM تحلیل شده‌اند، نشان داده است که متغیر جریانهای مالی در سطح یک(وابسته)، متغیرهای مشتریان، زیرساخت و فناوری در سطح دو(میانجی) و متغیر ارزشهای پیشنهادی در سطح سه(مستقل و پایه¬ای) قرار گرفته¬اند. در پایان پیشنهاد شده است که ارائه‌ی ارزشهای پیشنهادی برتر و توجه به خواسته مشتریان از طریق بهبود نوآوری‌های فناورانه می‌تواند همراه با جذب مشتریان بیشتر، سبب توسعه‌ی مزیت‌های اقتصادی-و رقابتی، بهبود عملکرد و جریانهای مالی بهتر شود.

کلید واژگان :

مدل کسب وکار، صنایع تبدیلی، کشاورزی، بهدانه میرود بابلسر



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک