چکیده :

این پژوهش شناسایی جاذبه های گردشگری شهرستان بروجرد در جهت ایجاد بازار های نوین گردشگری در استان لرستان را پارامتر های شیب ، جهت ، ارتفاع ، میزان بارش ، کاربری اراضی ، GIS مورد بررسی قرار می دهد. بدین منظور با استفاده از توپوگرافی ، زمین شناسی فرم زمین به طور جداگانه بررسی و نقشه های رقومی هر یک تهیه گردید. با توجه به این پارامتر ها و مصاحبه با خبرگان فعالیت های اکوتوریستی منطقه انتخاب گردید. نقشه های نهایی پهنه های مستعد این فعالیت ها طبق هدف مورد نظر تهیه شد. این فعالیت ها در مدل تصمیم گیری چند معیاره تاپسیس بر اساس پارامتر های بازاریابی مورد ارزیابی قرار گرفت. یافته های تحقیق در مدل تاپسیس نشان داد که فعالیت های گردشگری این منطقه به ترتیب در زمینه اکو توریسم، گردشگری روستایی ، دامنه نوردی ، کوهنوردی و ورزش های زمستانی طبقه بندی شده اند. به عبارت دیگر در فعالیت های بازاریابی اولویت های بالاتر از سهم بیشتری برخوردارند.

کلید واژگان :

بازاریابی ، بازار های نوین گردشگری، گردشگری روستایی، سیستم اطلاعات جغرافیایی، شهرستان بروجر



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک