چکیده :

چکیده حلقههای کنترل کیفیَت را چهارچوبی تحلیلی، سیاستی و عنصری کلیدی در سیاستگذاری حساب می آورند و از آن به عنوان شاخص توسعه صنعت یاد می کنند. ویژگی هایی مانندخودجوش بودن و داوطلبانه بودن اعضا و کارکنان یک سازمان سبب شده است تا این تکنیک که در ابتدا در حوزه های صنعتی مورداستفاده قرار می گرفت به تدریج به دیگر حوزهها نیز ورود پیدا کند. بی گمان چنین اقبال و توجَهی موجب افزایش حجم مطالعات و واکاوی بیشتر این تکنیک شده است. ایران نیز همانند سایر بررسی حلقه ، تغییراتی را تجربه کرده است. هدف از مطالعه حاضر ، کشورها با مطالعات کیفیَت های کنترل کیفیَت در بانکها می باشد. به این ترتیب سؤال اصلی این مقاله بدین صورت بیان می شود که آیا حلقه های کنترل کیفیَت درتعالی بانک ها مؤثرند؟و با اتکا به تحقیقهای پیشین به تحلیل پیادهسازی و ، استنباطی – تأثیرحلقههای کنترل کیفیَت در بانکها میپردازد. به منظور انجام این مطالعه توصیفی تمامی رسالات منتشرشده در سطح کشور در قالب پایان نامه ها، پروژه های تحقیقاتی انجام گرفته در مدل کنترل کیفیت در بانک «دانشگاه و مقالات علمی پژوهشی که عبارت عنوان موضوعی یا چکیده » ها آنها را شامل می شود، جمع آوری و مورد بررسی قرارگرفته اند. نتایج این تحلیل نشان می دهد که پیاده- سازی حلقههای کنترل کیفیَت در فرآیندهای بانکی و در بین کارکنان و رهبران منجر به پیشرفت و تعالی بانکها شده است.

کلید واژگان :

تعالی سازمان، فرآیندهای بانکی ، واژگان کلیدی:



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک