صنایع خرد و کوچک از مهمترین قطبهای توسعهی اقتصادی هر کشوری محسوب میشوند. زیرا در عین محدود بودن سرمایهی اولیه و به تبع آن بازده محدود، میتواند باعث اشتغال طیف وسیعی از اقشار مختلف جامعه گردد. صنایع دستی نمونهای از صنایع خرد و کوچک است که ایران به دلیل شرایط فرهنگی و جغرافیایی خاص خود مستعد توسعهی این نوع از اشتغال است. از طرفی بازارهای جهانی در همهی حوزهها با گسترش علم بازاریابی و تبلیغات دستخوش تغییرات اساسی شدهاند. همچنین گرایش جوامع به کاربرد فضای مجازی هم باعث شد تا دریچهای جدید از شیوهی تبلیغات و بازاریابی محصولات به روی تولیدکنندگان گشوده شود. با توجه به اهمیت موارد بیانشده ضرورت انجام این پژوهش ایجاد شده و هدف اصلی تحقیق بررسی تأثیر فضای مجازی بر توسعهی صنایع دستی است. در این راستا اطلاعات کتابخانهای و تحقیقات میدانی با رویکرد توصیفی- تحلیلی مورد مطالعه قرار گرفته است و نتایج حاکی از آنست که تبلیغات و بازاریابی مستقیم و غیرمستقیم در فضای مجازی باعث توسعهی صنایع دستی مناطق مختلف کشور در سطح داخلی و خارجی میشود.
کلید واژگان :توسعه، صنایع دستی، فضای مجازی.
ارزش ریالی : 500000 ریال
با پرداخت الکترونیک