اکنون در عرصه ای قرار داریم که حوزه ی یادگیری، به طور عمومی دستخوش تغییر و تحول گسترده ای شده است و یادگیرندگان انتظارات مختلفی از فرآیند یادگیری دارند. محیط یادگیری مفهومی است که ریشه در تئوری های نوین یادگیری بویژه تئوری سازاگرایی دارد. محیط یادگیری باید سازماندهی شود و دانش آموزان را تشویق به کسب تجربه همراه با احساسات متفاوت و بعضا شکست و ناامیدی کند البته به گونه ای که به آن، به عنوان یک تجربه یادگیری نگاه کنند. البته این شرایط باید در یک زمینه مساعد و مبتنی بر زندگی واقعی فراهم شود. به گونه ای که در آن زمینه کسب تجارب واقعی که دانش آموزان در آینده به عنوان یک کارآفرین در محیط آشفته و همراه با عدم قطعیت کسب و کار با آن مواجه یکی از مفاهیمی است که بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و همه آن را می شناسند ولی با » یادگیری « . می شوند، فراهم باشد این وجود تعریف جامعی از آن وجود ندارد زیرا این مفهوم تاریخچه غنی و بسیار پیچیده ای دارد که دربرگیرنده رویکردهای متفاوتی در رابطه با درک و توضیح آن است. بنابرین این بخش به بررسی تئوری های مربوط به یادگیری و اینکه شده با رجوع به نظریات و آرا اندیشمندان این حوزه » آموزش « در خلال زمان جایگزین اصطلاح » یادگیری « چگونه اصطلاح به روش مروری پرداخته است.
کلید واژگان :یادگیری، مدرسه، محیط آموزشی، دانش آموزان
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6154789698357598
- سال انتشار : 1396
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : چهارمین همایش ملی روانشناسی مدرسه در دانشگاه تهران
- برگزار کنندگان : دانشکده روانشناسی دانشگاه تهران
- تاریخ ثبت : 1397/10/29 14:53:03
- ثبت کننده : دکتر علی عبدی جمایران
- تعداد بازدید : 171
- تعداد فروش : 0