چکیده :

پیشرفت سریع جوامع در هزاره سوم و تمایل به سبقت گرفتن از یکدیگر در آموزش و کارفرینی آموزش کاملا رسمی در شکل سنتی را به دلیل محدودیتهای بی شمار آن به تنهایی برای پاسخگویی به نیازهای نوین آموزش از یک سو و از سوی دیگر شرایط تغییر اطلاعات در شرایط کاملا نامطمئن و گذار سریع، ناتوان ساخته است اموزش رسمی نیازمند توالی و برنامه ریزی قبلی بسیار منظمی است که شرایط را بسیار حسا س و سخت می کند و نهایتا دانش نظر کارآفرینی را آنهم معمولا نه به حد کامل و به درد بخور افزایش می دهد. ولی در آموزش غیر رسمی افراد در هر شرایطی میتوانند بدون محدودیت های مکانی زمانی مالی و ... که برای آموزش های رسمی وجود دارد شایستگی های الزام آور کارآفرینی در شاخه مربوطه را بصورت کاربردی کسب کنند. لذا در این تحقیق به تفضیل به معرفی کارآفرینی اموزش و یادگیری فرایند اموزش رسمی و غیر رسمی و ایجاد اعتال منطقی بین آنها و ضرورت دانش اموز محور شدن آموزشها بجای معلم محور بودن در گذار اموزش رسمی مطلق به آموزش غیر رسمی باتوجه به آموزشهای رسمی پرداخته ایم. و در پایان نیز فرآیند تبدیل دانش در آموزشهای غی رسمی را از نگاهی اجمالی به نحوه آموزش کارآفرینی در چند کشور توسعه یافته و در حال توسعه جهان بررسی کرده ایم.

کلید واژگان :

کارافرینی، آموزش رسمی، آموزش غیر رسمی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک