چکیده :

کارآفرینی زنان همواره نقش مهمی را در اقدار بخشی آنان داشته است. از جمله عوامل مهمی که می توانددر ترویج کارآفرینی زنان و در نتیجه ایجاد توسعه در کشور موثر باشد، محیط کارآفرینانه است. کارآفرینانمسلمان در محیطی فعالیت می کنند که این محیط خود به واسطه حضور اسلام متاثر از آموزه ها و باورهایاسلامی است، ابعاد فرهنگی و ارزشی محیط اسلامی بر فعالیتهای کارآفرینانه تاثیر مستقیم می گذارد و هماینکه به واسطه دیگر عوامل تاثیری غیرمستقیم دارند. اما از آنجائیکه اسلام محدودیت ها و قوانین خاصیبرای حضور زن در اجتماع دارد، وضعیت کارآفرینی زنان کمی متفاوت از کارآفرینی زنان در محیط غربیاست. هدف از این مقاله، بررسی تاثیر اسلام بر کارآفرینی زنان با جمع آوری و کاوش در تحقیقات پیشینمی باشد که برای نیل به این هدف، ابتدا رابطه اسلام و کارآفرینی، انگیزه های زنان برای کارآفرینی، عواملروانشناختی و عوامل محیطی و در نهایت تاثیر اسلام بر کارآفرینی زنان بررسی شده است.

کلید واژگان :

کارآفرینی بانوان مسلمان، کارآفرینی زنان ، اسلام و کارآفرین



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک