چکیده :

مدیریت دانش مبحث مهمی است که در زمینه ایجاد نوآوری وایجاد کارآفرینی در سازمان ها دارای جایگاه ویژهای است. در واقع نوآوریوکارآفرینی سازمانی به عنوان یکی از شاخه های اصلی کارآفرینی، نقش کلیدی در موفقیت سازمان ها دارد. از سویی دیگر، عواملمتعددی بر فرایند توسعه نوآوری وکارآفرینی سازمانی تاثیرگذار میباشند که یکی از مهم ترین آن ها مدیریت دانش و مولفه های آنمیباشد. بهره مندی سازمان از رویکرد نوآوری وکارآفرینی برای نیل به بقا، رشد و توسعه نیازمند پرورش رفتارهای کارآفرینانه در میاناعضای سازمان است. امروزه، سرعت تغییرات از رشد چشمگیری برخوردار میباشد و دانش به یک منبع کلیدی تبدیل گشته است.همگام شدن سازمان ها به عنوان نهادهای اقتصادی با این تغییرات, امری چالش برانگیز میباشد که شاید یکی از روش های مهمماندگاری سازمان ها در برابر چالش های تغییر و نابودی استفاده از دانش کارآفرینی است. در این مسیر مهم ترین عامل موفقیتکارآفرینی سازمانی, مدیریت کردن اثر بخش دانش در سازمان است. از اینرو در این پژوهش که به صورت کتابخانه ای در امر بسط اینمطلب نگاشته شده رابطه بین مدیریت دانش، نوآوری و کارآفرینی سازمانی بررسی میشود. بر اساس نتایج این نوشته، مشخص شد کهمدیریت دانش از طریق مدیریت بهتر ایده ها و فرصت ها و مدیریت اثر بخش دانش میتواند منجر به کارآفرینی و نوآوری در سازمانگردد

کلید واژگان :

سازمان کارآفرین, نوآوری و کارآفرینی، مدیریت دانش



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک