چکیده :

یادگیری کارآفرینی اغلب به عنوان فرایندی مداوم توصیف می شود که توسعه دانش مورد نیاز برای اثربخشی یک کسب و کار و اداره یک فعالیت مخاطره آمیز جدید را تسهیل می کند. اگرچه امروزه تلاشهای گسترده ای در زمینه بررسی اثرات بالقوه یادگیری از تجربیات کارآفرینان صورت گرفته است، اما بمنظور تمایز بین تجربه کارآفرینی و دانش کارآفرینی تلاشهای بسیارکمی صورت گرفته است. مطالعه فرایند یادگیری کارآفرینی می تواند از نقطه تمایز بین تجربه کارآفرینان و دانش اکتسابی حاصله ازآن آغاز شود. یک راه برای تشخیص این دو مفهوم، بررسی تجربیات کارآفرینان ازطریق مشاهده مستقیم یا مشارکت در رخدادهای مرتبط با ایجاد یک فعالیت مخاطره آمیزجدید است. به منظور سازماندهی به بحث ها و پاسخ های متفاوتی که درباره فرایند یادگیری کارآفرینی در نوشته ها یافت می شود، در این مقاله یک چارچوب مفهومی ارائه شده است. هدف استفاده ازچارچوب مفهومی، اساساً افزایش درک ما ازیادگیری کارآفرینی به عنوان یک فرایند تجربی، با جستجو در سوابق و نتایج فرایند تبدیل تجربیات کارآفرینان بوده است. مقاله حاضر بدنبال پیشبرد دانش تئوریکی یادگیری کارآفرینی از طریق بازنگری و ترکیب تحقیقات موجود درقالب یک چارچوب مفهومی است که فرایند کارآفرینی را به مانند یک فرایند تجربی توصیف می کند. این چارچوب سه جز مهم از فرایند یادگیری کارآفرینی را مشخص می سازد. 1- تجربه شغلی کارآفرینان 2- فرایند تبدیل 3- دانش کارآفرینی. برمبنای مباحث این مقاله، از لحاظ اثربخشی در شناخت و عمل به فرصتهای کارآفرینی و توانایی مواجهه با رویدادهای جدید، پیشنهاداتی کاربردی و مهم بمنظور درک بهتر ما از یادگیری کارآفرینی ارائه شده است. درپایان نیز مفاهیم تئوریکی و کاربرد عملی آن نیز مورد بحث قرار گرفته است. مقاله حاضر همچنین عنوان می دارد، کارآفرینانی که کارهای مخاطره آمیز جدیدی را آغاز می کنند، به نظر می رسد در آغاز نمودن و اداره کردن کارهای دیگر خود دارای موفقیت و اثربخشی بیشتری باشند.

کلید واژگان :

یادگیری کارآفرینی، چارچوبی مفهومی، فعالیتهای کارآفرینانه، توسعه کارآفرینی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک