این مقاله با هدف "پیاده سازی کارآفرینی سازمانی در سازمانهای سنتی و بروکراتیک "تهیه گردیده است، که استقرار و نهادینه سازی کارآفرینی سازمانی در این نوع شرکتها بررسی میشود. سوال اصلی تحقیق آن است که چه ضرورتهایی باعث گردیده تا سازمانها به سوی پویایی سوق پیدا کنند و سازمانها امروزه با چه استراتژی میتوانند به رشد و بقای خود ادامه دهند. کارآفرینی سازمانی به معنای اجرای فرایند کارآفرینی در داخل سازمان و به کارگیری فاکتور های چون روحیه پشتکار و تحمل ریسک پذیری، خلاقیت و نوآوری میباشد. این تحقیق از نظر روش در قالب تحقیقات کتابخانه ای جای میگیرد. با توجه به اهمیت و ضرورت کارآفرینی در فرایند پویایی سازمانی که در عصر جهانی شدن سازمانها قرار دارد ضرورت پرداختن به کارآفرینی سازمانی احساس میشود. سازمانها بعد از عصر صنعتی جزو سازمانهای دانش محور محسوب می گرددند و موفقیت و بقایشان بستگی به خلاقیت، نوآوری و اختراع کارکنان آن سازمان دارد. امروزه کارآفرینی سازمانی امری حیاتی در هر نوع فعالیت تجاری و صنعتی در سطح بین الملل محسوب میشود و با شناخت این فرآیند میتوان با کنترل تهدیدها و تقویت نقات قوت، پویایی سازمانها را افزایش داد. کارآفرینی قابلیتی است که میتواند نظامهای امروزی را در این برحه حساس رقابتی نجات داده و بقای آنها را تضمین نماید.
کلید واژگان :کارآفرینی سازمانی، استراتژی، پویایی سازمان، مدیریت تغییر، سازمانهای سنتی
ارزش ریالی : 500000 ریال
با پرداخت الکترونیک