چکیده :

هدف پژوهش حاضر بررسی مقایسهای پیشرفت تحصیلی و انگیزه پیشرفت در دانشآموزان ابتدایی مدارس عادی و هوشمند شهر ارومیه در سال تحصیلی 1401 - 1402 بود. روش پژوهش توصیفی از نوع علیمقایسهای بود. جامعه آماری تحقیق حاضر کلیه دانشآموزان مدارس ابتدایی عادی و هوشمند در سال 1402 در شهر ارومیه میباشند که از میان دانشآموزان مدارس عادی بالغ بر 366 نفر و از میان دانشآموزان مدارس هوشمند 208 نفر با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی چند مرحلهای انتخاب شدند. برای جمعآوری دادهها از پرسشنامههای انگیزش پیشرفت علی و مک اینرنی و نمره پیشرفت تحصیلی استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل دادهها از تحلیل واریانس استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که بین دانشآموزان مدارس عادی و هوشمند در پیشرفت تحصیلی و انگیزش پیشرفت و مؤلفههای آن تفاوت وجود دارد. به عبارتی دانشآموزان مدارس هوشمند از پیشرفت تحصیلی و انگیزش پیشرفت باالتری برخوردارند.

کلید واژگان :

آموزش مجازی، پیشرفت تحصیلی، انگیزش پیشرفت



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک