چکیده :

هدف از این مطالعه پیدا کردن نوع انگیزش است که یک فرد را مجاب به اعتماد و استفاده از سیستم بانکداری اینترنتی می کند. در این پژوهش، انگیزش بیرونی و انگیزش درونی مورد بررسی قرار گرفته که می توانند موجب اعتماد یک فرد به قبول تکنولوژی بانکداری اینترنتی شود. تحقیق حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر روش تحقیق و ماهیت از جمله تحقیقات علی است. جامعه آماری، مشتریان بانک تجارت می باشند که از خدمات بانکداری اینترنتی این بانک استفاده می کنند. در این پژوهش روش نمونه گيري تصادفی ساده می باشد که برای انجام این تحقیق از نمونه با حجم 250 پرسشنامه استفاده شده است. پایایی پرسشنامه از طریق آلفای کرونباخ که مقدار آلفای کرونباخ بدست آمده برای پرسشنامه 812/0 است و روایی پرسشنامه توسط تعدادی از متخصصین جامعه آماری تایید شده است. پردازش داده ها از طریق نرم افزار لیزرل انجام شده است. یافته های پژوهش نشان می دهد که انگیزش درونی عامل ایجاد اعتماد کاربر در پذیرش بانکداری اینترنتی است.

کلید واژگان :

انگیزش درونی، انگیزش بیرونی، اعتماد، مدل پذیرش تکنولوژی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک