يكي از مهمترین موضوعهايي كه زمینهساز بروز مشكلات متعدد براي سازمانها در سطح جهان شده است، مشكلات ناشي از فساد و كارهاي خلاف اخلاق در جوامع گوناگون است. رعايت نشدن برخي معيارهاي اخلاقي، نگرانيهاي زيادي را در بخشهاي دولتي و غیردولتی به وجود آورده است. از طرفی اثربخشی یکی از مفاهیمی است که در مدیریت نوین، توجه خاصی به آن مبذول شده است. اثربخشی سازماني موضوعي اصلي در نظريههاي سازماني است و يكي از ملاكهاي ارزيابي عملكرد سازماني به شمار ميرود. با توجه به اهميت و نقش اخلاق حرفهای در سازمانها، اين پژوهش به بررسی رابطه بین اخلاق حرفهای و اثربخشی میپردازد. جامعه آماریی این تحقیق، یک واحد نظمی می¬باشد. به همین منظور از دو پرسش¬نامه استاندارد جهت ارزیابی اخلاق حرفه¬ای و اثربخشی سازمانی استفاده شده است. روش تحقیق مقاله توصیفی-پیمایشی است. بر اساس نتایج آزمون¬های آماری، بین اخلاق حرفه¬ای و اثربخشی سازمانی در نمونه مورد بررسی، رابطه مثبت معناداری وجود دارد. لذا هر چه اخلاق حرفه¬ای در سازمان بیشتر حاکم باشد، اثربخشی سازمانی نیز افزایش خواهد یافت.
کلید واژگان :اثربخشی سازمانی، اخلاق حرفه¬ای، ارزش¬های انسانی، واحد نظامی
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک