چکیده :

چکیده: سال های اولیه زندگی کودک ازحساسیت واهمیت خاصی برخورداراست،حساسیت به دلیل افزایش رشدوسرعت یادگیری وبااهمیت ،ازاین نظرکه تجربه های این دوره اساس ویادگیری دوره های بعدی به خصوص دوره دبستان می باشد.تأثیرآموزش پیش دبستانی نه تنهابرعملکردتحصیلی کودکان بلکه برتمام جنبه های شخصیتی، اجتماعی وزبانی کودک مشهوداست وتفاوت بین کودکان برخوردار،از این آموزش ها با سایرهمتایانشان که چنین تجربه ای را نداشته اندملموس وقابل مشاهده است.این دوره زمینه های مناسبی برای رشددرتمامی جنبه های جسمی،عاطفی،شخصیتی، شناختی خصوصاًزبانی وگفتاری فراهم می آورد.هم چنین ازطریق ایجادتجربه های صحیح، به افزایش واژگان گفتاری وگنجینه لغات کودکان کمک می کند.هدف ازاین پژوهش:اهمیت پیش دبستانی بر رشدانواع مهارت های کودک ازجمله رشدمهارت زبانی،اجتماعی وشخصیتی می باشدکه اگرازمربیان باانگیزه وباحوصله وآموزش دیده استفاده شود،می توانیم بسیاری از اهداف واصول اولیه دردوران ابتدایی رامحقق سازیم. روش جمع آوری اطلاعات وداده ها:دراین مقاله با استفاده از رویکرد کتابخانه ای،توصیفی ومیدانی می باشد،که ویژگی واهمیت رشد اجتماعی، شخصیتی، زبانی دردوران پیش دبستانی رابیان می کند.جامعه آماری :دانش آموزان پیش دبستانی کل کشورهای دنیاراشامل می شود. می باشند.نتیجه گیری:دوره ی پیش دبستانی در رشد رفتارهای ،عاطفی،شخصیتی وزبانی کودک اهمیت بسزایی دارددرصورتی که کودک راباورنموده وازمربیان آموزش دیده استفاده وسپس بابرنامه ریزی مدون و خارج ازکلیشه ومبهم ،بتوانیم موجب افزایش رشد(اجتماعی،عاطفی،شخصیتی وزبانی)و مهارت های اجتماعی کودک دراین دوران باشیم.

کلید واژگان :

پیش دبستانی،رشداجتماعی وشخصیتی،رشدزبانی.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک