چکیده :

چکیده: سال های اولیه زندگی کودک ازحساسیت واهمیت خاصی برخوردار است،حساسیت از این نظرکه رشدویادگیری با سرعت بیشتری انجام می گیرد،و با اهمیت ازاین روکه تجربه های این دوره اساس یادگیری های دوره های بعد به ویژه دوره دبستان است.این ویژگی ها موجب شده که روان شناسان وصاحب نظران به آموزش وپرورش دوره پیش دبستانی توجه نموده وبه آن اهمیت بیشتری بدهند. دراین دوره نحوه ی ارتباط بامربیان وزندگی درگروه،مهارت های اولیه زندگی آموزش داده می شودکه چگونه بتواند با دیگران ارتباط برقرارکند. برای آموزش در این دوره اصولی حاکم است از جمله اصل کودک محوری ، رویکرد کل نگر ،اصل انعطاف پذیری برنامه ها ،اصل محوریت بازی ،رعایت تفاوت های فردی و اولویت دادن به بازی و فعالیت های نشاط آور و همسویی با برنامه های ابتدایی را می توان نام برد .این اصول در غالب اهداف مشخص (طبقه بندی بلوم ) به اهداف شناختی ،نگرشی /عاطفی ، مهارتی در محتواهای متنوع برای ارایه تهیه می شود.هدف ازپژوهش:اهمیت بازی درنظام پیش دبستانی می باشد. روش:دراین مقاله با استفاده ازرویکردکتابخانه ای،توصیفی وتحلیلی،ویژگی بازی واهمیت آن دردوران پیش دبستانی وابتدایی بیان می شود.جامعه آماری:دانش آموزان پیش دبستانی می باشند.نتیجه گیری:کودک ازطریق بازی وتجربیات آسیب رسان وسرشارازتلاش،خودرابازآفرینی کرده واحساس قدرت وکنترل برمشکلات به اودست داده،باعث ارتباط افکاردرونی کودک بادنیای خارج ،وبیان شفاهی مشکلات اومی شود.

کلید واژگان :

پیش دبستانی،بازی،انعطاف پذیری،حساسیت واهمیت.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک