چکیده :

متغیر بودن قوانین رقابتی در دنیاي کسب و کار ، فرآیند ارائه محصول جدید به بازار را با اهمیت خاصی جلوه داده است. اهمیت روز افزون توسعه محصول جدید در دنیای کسب و کار،و افزایش توجه و اقبال خاص از سوی شرکتها به انجام تحقیقات در خصوص ماهیت توسعه محصول جدید منجر به ایجاد بدنه گسترده ای از تحقیقات در این حوزه شده است. فرآیند توسعه محصول جدیدتا این زمان اینگونه دستخوش تغییر و تحو ل نبوده است.رشد سریع تکنولوژي،افزایش ریسک پذیري و مخاطره در بازارهاي جهانی و تغییرات روزافزون در نیازهاي مشتریان، تیم هاي توسعه محصول جدید را با فشارهاي روزافزونی جهت کاهش هزینه ها، کاهش چرخه زمان تولید، با حفظ کیفیت مناسب و قابلیت اطمینان بالا مواجه یافته است به طوري که ضرورت برنامه ريزي با رويکردهاي رقابتي، شرکتها را برآن داشته است تا در مسير رقابت، رويکردهاي مناسبي را اعمال کنند. هدف از اين مقاله، بررسی راهکارهای صورت گرفته در مراحل اجرایی فرآیند توسعه محصول جدید و بازنگری و نوآوری مراحل این فرآیند می باشد. از این رو سعی شده است مراحل و مدل های مختلف این فرآیند که طی سالیان متمادی انجام شده در یک طبقه بندی ساختارمند ارائه شوند تا در تحقیقات کاربردی مبتنی بر فرآیند توسعه محصول جدید مورد استفاده محققان قرار گیرد

کلید واژگان :

توسعه محصول جدید، مراحل توسعه محصول جدید، مدل های توسعه محصول جدید



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک