چکیده :

برندگان در محیط در حال تغییر جهان امروزی کسانی هستند که به طور مداوم نوآوری و توسعه محصول را به منظور تأمین و تضمین پایداری خود به کار میگیرند. این مقاله درصدد ارائه روشی جهت تحلیل ریسک در فرآیند توسعه محصول جدید در صنایع خودرو سازی ایران می باشد و برای برآوردن ضرورت نوآوری در مدیریت ریسک در فرآیند توسعه محصول تلاش مینماید.علاوه بر آن برای چرخه عمر نوآوری سازمانی روش مدیریت ریسک در فرآیند توسعه محصول جدیدبا یک تکنیک کارآمد برای مدیریت ریسک ابتدا شش نوع اصلی ریسک (سازمانی،مدیریتی،مالی،تولید،بازاریابی، فنی) در توسعه محصول جدید و مرتبط با فازهای توسعه محصول جدید را شناسایی نموده و سپس به کمک روش تجزیه و تحلیل شکست (FMEA) این عوامل ریسکی را اولویت بندی خواهیم نمود.

کلید واژگان :

مدیریت ریسک، توسعه محصول جدید، روش FMEA ، صنایع خودروسازی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک