چکیده :

برندگان در محیط در حال تغییر جهان امروزی کسانی هستند که به طور مداوم نوآوری و توسعه محصول را به منظور تأمین و تضمین پایداری خود به کار میگیرند. این مقاله درصدد ارائه روشی جهت مدیریت ریسک در فرآیند توسعه محصول جدید در صنایع خودرو سازی ایران می باشد و مشتاقانه برای برآوردن ضرورت نوآوری در مدیریت ریسک در فرآیند توسعه محصول تلاش می نماید.علاوه بر آن برای چرخه عمر نوآوری سازمانی روش مدیریت ریسک در فرآیند توسعه محصول جدیدبا یک تکنیک کارآمد برای مدیریت ریسک ابتدا شش نوع اصلی ریسک (سازمانی،مدیریتی ،مالی،تولید، بازاریابی، فنی) درتوسعه محصول جدیدومرتبط با فازهای توسعه محصول جدید(فرصت،ایده،توسعه مفهوم محصول،استراتژی،تست بازارو تجاریسازی محصول) را شناسایی نموده و سپس به کمک روش معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار لیزرل ارتباط معنادار بین مدیریت ریسک و توسعه محصول جدید را به اثبات رسانیده است.نتیجه حاصل از این تکنیک به کار گرفته شده حاکی از این است که روش معادلات ساختاری با احتمال 95 درصد اطمینان می دهد که بین مدیریت ریسک و فرآیند توسعه محصول جدید ارتباط معناداری وجود دارد و همچنین مدل ساختاری ارائه شده از برازش خوبی برخوردار می باشد

کلید واژگان :

مدیریت ریسک، فرآیند توسعه محصول جدید، صنایع خودرو سازی ایران، روش معادلات ساختاری



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک