چکیده :

در کشور ما احساس نیاز زنان به اشتغال و عدم وجود شغل مناسب برای همه ی افراد جامعه که پاسخ گوی خواست ها و نیاز های آنان باشد؛ لزوم تعریف مشاغل جدید را ایجاب می کند. پژوهش حاضر، به ارائه یسیاست ها و راهکارهایی جهت بهینه سازی و گسترش مشاغل خانگی توسط زنان می پردازد. این پژوهش از نظر هدف، تحقیقی و از لحاظ ماهیت، توصیفی- پیمایشی است، جامعه ی آماری 134 نفر می باشد کهبه صورت خوشه ای تصادفی و از بین زنان شاغل در منزل و زنان شاغل به کسب وکار خانگی، ساکن استان گیلان انتخاب شده اند. یافته ها نشان می دهد جامعه از لحاظ فرهنگی آمادگی لازم جهت پیاده سازیو گسترش مشاغل خانگی را دارد اما از لحاظ اقتصادی محصولات خانگی به طور معمول بازار هدف مشخصی ندارند.کارشناسان دلایل عدم استقبال عمومی از تولیدات خانگی به خصوص مواد غذایی رامطمئن نبودن مصرف کنندگان از کیفیت محصول و رعایت بهداشت در تولید محصولات ، عدم نظارت از سوی نهادی رسمی و دولتی بر تولیدات خانگی و نبود بازار فروش مشخص، عنوان نموده اند. نظارت بر تولید و کیفیت محصولات خانگی از سوی یک نهاد رسمی و ایجاد بازارچه هایی جهت فروش این محصولات می تواند اقبال عمومی را برای مصرف تولیدات خانگی در پی داشته باشد.

کلید واژگان :

مشاغل خانگی زنان، بهینه سازی، سیاست ها و راهکارها



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک