نقش سرمایه در ثروتهای مادی خلاصه نمیشود، پدیدههای طبیعی یا انسانی مختلف موجود در کره زمین همچون محیطهای بکر، اقلیم مناسب، منابع، مخاذن، نیروی انسانی متخصص، دانش- تکنولوژی و غیره را میتوان به عنوان سرمایه تلقی نمود. روستاها نیز باتوجه به عوامل گوناگون همانند قدمت، آرامش، محل تولید مواد اولیه و غیره، جزء سرمایههای ملی هر کشوری محسوب میشوند. بدینسان، ساخت هویت ارزش روستایی، پیش برد اهداف اقتصادی و رویکردهای کسبوکار را موجب میگردد، که منتج به شکوفایی محیط انسانساخت است. این حرکت فراگیر توان روستایی را به عنوان یک برند عمومی نمایان کرده و به تغییر نگرشها در این رابطه میانجامد. مقاله حاضر باپیبردن به رفع این نیاز، تلاش نموده با تورق ادبیات حوزه کارآفرینی و بررسی منابع متعدد در کسبوکار روستایی به رویکردهای بدیعی در این زمینه دست یابد، ازاینرو با شناخت مسئله به تشریح برخی از کسبوکارهای روستایی با رویکرد اقتصادی و ماهیت توصیفی و مروری در راستای ترویج عوامل مذکور پرداخته است. نتایج پژوهش نشان داد میان فعالیتهای اقتصادی در سطوح مختلف کشور تناسب نسبی وجود دارد یعنی چنانچه توان ایجاد کسبوکاری (خرد) در شهر باشد به احتمال زیاد این کسبوکار در روستا نیز قابل انجام است. پس حوزه کارآفرینی در روستا گسترده است اما درحال- حاضر 12رویکرد اقتصادی بدیع امکان فعالیت مناسب و جذاب در کنار مشاغل روستایی را دارد که باتوجه به بعد خانوار در این نواحی، رهنمون آن مقدور است، ازجهتی که اقدامات موجود، سبب غنای فعالیتها در کانونهای روستایی باشد
کلید واژگان :پایداری روستایی، فعالیتهای درآمدزا، کارآفرینی، کسب و کار و ارزش روستایی
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک