چکیده :

خريد سازماني و تصميمگيري پيرامون اين موضوع ازجمله موضوعات بسيار مهمي است كه هر سازماني با آن مواجه است. اين نقش بسياري از فرآيندها و وظايف سازماني را دربرمي گيرد و وظيفهاي است كه از عوامل درونسازماني و برونسازماني بسيار زيادي تأثير پذيرفته و بسياري از وجوه و بخشهاي سازماني و فرا سازماني را تحت تأثير قرار ميدهد. اين وظيفه، كليه فعاليتهاي مربوط به خريد مايحتاج سازمان را از منابع واجد شرايط دربر دارد. در اين راستا تمامي تأمينكنندگان و شركتكنندگان در تلاشاند تا در مورد مسئله خريد سازمان به تصميم واحدي دست يابند. مقاله حاضر سعي دارد تا تأثير شبكه جهاني اينترنت را بر فرآيند خريد سازماني در سازمانهاي دولتي شهرستان بوشهر موردبررسي خاص خود قرار دهد بنابراين اين مقاله از طيف پژوهشهاي كاربردي ميباشد. نمونه ي مورد مطالعه ي اين تحقيق 127نفر از مديران عالي، مديران خريد و تداركات، كارپردازان و مأمورين خريد و اعضاي كميسيون معاملات سازمانهاي دولتي مستقر در شهر بوشهر ميباشد. دادههاي اين تحقيق با ابزار پرسشنامه جمع آوري شده و براي تجزيه و تحليل داده ها از نرم افزار SPSS 19 استفاده شده است. نتايج حاصل از تجزيه وتحليل دادهها نشان ميدهد كه اينترنت نقش بسزايي در خريدهاي سازماني ايفا كرده و خريداران سازماني در خريدهاي خود به اينترنت توجه ويژهاي دارند

کلید واژگان :

خريد سازماني؛ شبكه جهاني اينترنت؛ سازمانهاي دولتي؛ بازارهاي صنعتي



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک