بی گمان نقش حافظه در فرایند آموزش هر موضوع، نقشی تاثیرگذار و غیرقابل انکار است. از اینرو تلاش در آموزش مفاهیم و مطالب علمی می بایست با رویکرد تاثیر گذاري در حافظه بلند مدت یادگیرنده باشد زیرا ممکن است آن مطلـب مـورد نیـاز چنـد درس و مبحث مختلف باشد. در این مقاله ضمن اشاره به مباحث کلی و مورد نیاز در تمامی دروس، سعی شده است نگاهی تخصصی تـر بـه این فرایند در آموزش ریاضی داشته باشیم و نقدي بر آموزش مفاهیم ریاضی با تاکید بر حافظه ارائه شود. آنچـه اغلـب در تـدریس مفاهیم در کلاسهاي درس مشاهده می شود یادگیري لحظه اي و گذراي دانش آموزان یا همان حافظه کوتاه مـدت آنهـا مـی باشـد هرچند دبیر نهایت تلاش خود را براي پایدار کردن آموزش می نماید اما هدررفتهاي آموزشی همواره در آموزش وجود دارد. از دیگـر مشکلات آموزش مفاهیم ، هدررفت زمان در طی تحصیل است یعنی زمانی که براي تکرار مطلب و یادآوري آن صرف می شود
کلید واژگان :آموزش ریاضی، حافظه، فنون تدریس، انواع حافظه
ارزش ریالی : 500000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6161268374863992
- سال انتشار : 1396
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : اولین کنفرانس آموزش و کاربرد ریاضی - کرمانشاه
- برگزار کنندگان : انجمن علمي آموزشي معلمان رياضي كرمانشاه کد COI مقاله: MATH01_074
- تاریخ ثبت : 1399/11/19 11:12:28
- ثبت کننده : محمد اصل فلاح
- تعداد بازدید : 271
- تعداد فروش : 0