چکیده :

صنعت گردشگری یكی از پویاترین فعالیت های اقتصادی عصر حاضر به شمار می رود و نقش مهمی در توسعه پایدار ایفا می کندبه طوری که گردشگری به عنوان ابزار توسعه ای مهم برای اقتصاد ملت ها بعنوان صنعت نامریی شناخته شده است و اهمیت آن در عصر حاضر، بیش از همه وابسته به چرخه اقتصادی است که قابلیت بالایی در زمینه پویایی اقتصاد محلّی و بین المللی دارد. از سوی دیگرتوریسم به مرور گذشت زمان امروزه به عنوان صنعتی درآمدزا و نجات دهنده برای کشورهای مختلف درآمده است.به شكلی که درآمدهای حاصل از آن در برخی کشورها چندین برابر درآمدهای سرشار نفتی کشورهای دیگر است. باتوجه به گسترش و پیشرفت صنعت گردشگری دردنیا امروزه در کنار جاذبه های تاریخی و طبیعی می توان شاهد اماکن مدرن همچون پارک های تفریحی و آبی، موزه ها و غیره بود که کشور ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست جاذبه های گردشگری در کشور ایران در ابعادمختلف قابل بررسی است در بعد آثار تاریخی برآوردها نشان می دهد نزدیك به یك میلیون اثرتاریخی در کشور وجود دارد که متاسفانه از بین آنها تنها 4500 اثر به ثبت رسیده است و این امر نشان می دهد که در همه جای کشور آثار تاریخی قابل دیدن وجود دارد ،در این پژوهش به بررسی راه های افزایش گردشگری خارجی و بررسی و تحلیل عوامل موثر در مدیریت گردشگری خارجی باتاکید بر صنعت توریسم ایران می پردازد ودر این پژوهش از روش توصیفی تحلیلی استفاده میكندو – در پایان به ارائه راهكارهایی جهت تقویت گردشگری وتوریسم خارجی درایران می پردازد.

کلید واژگان :

مدیریت ،گردشگری خارجی ، صنعت توریسم ، ایران



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک