هدف از پژوهش حاضر، ارزیابی عملکرد رسانه¬های نوپدید در رابطه با لیگ برتر فوتبال ایران از دیدگاه مربیان و مدیران بود. روش پژوهش میدانی و بر مبنای هدف از نوع توسعهای- کاربردی است. جامعه آماری شامل کلیه مربیان و مدیران لیگ برتر فوتبال کشور بود. نمونه پژوهش شامل 384 نفر بود. روش نمونهگیری در این پژوهش، تصادفی طبقهای بود. ابزار گردآوری دادهها شامل پرسشنامه محقق ساخته ارزیابی عملکرد رسانههای نوپدید در رابطه با لیگ برتر فوتبال، متشکل از 62 عبارت بود. پایایی ابزار با استفاده از آلفای کرونباخ تأیید شد. تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از آزمون T تک نمونهای انجام شد. بر اساس نتایج بهدستآمده، عملکرد رسانههای نوپدید در رابطه با لیگ برتر فوتبال ایران از دیدگاه مربیان و مدیران در حد مطلوبی گزارش شد (0001/0=P). با توجه به نتایج به دست آمده میتوان گفت، رسانههای نوپدید میتوانند با تشکیل و راهاندازی کمیته آموزش و استفاده از نظرات و ایدههای متخصصان ورزشی و رسانهای، به تدوین برنامههای مربوط به لیگ برتر فوتبال پرداخته و از نوآوری روز نیز بهرهمند شوند و مدیران، ورزشکاران، مربیان، داوران و کلیه افراد مرتبط با لیگ برتر فوتبال کشور را در این راستا هدایت، همراهی و همیاری کنند.
کلید واژگان :عملکرد، رسانههای نوپدید، لیگ برتر فوتبال، مربیان، مدیران
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6163752907010021
- سال انتشار : 1400
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : سومین کنفرانس ملی ارتباطات ورزشی: سواد ارتباطی و سواد رسانه ای در ورزش
- برگزار کنندگان : دانشگاه پیام نور شیراز
- تاریخ ثبت : 1400/09/01 00:41:10
- ثبت کننده : دکتر مجید کرامتی مقدم
- تعداد بازدید : 166
- تعداد فروش : 0