چکیده :

هدف از پژوهش حاضر، بررسی مقایسه اي رابطه ي خودکارآمدي و رضایت شغلی دبیران دورهي متوسطه به تفکیک جنسیت بود. جامعهي تحقیق شامل تمام دبیران دورهي متوسطه شهر کرمانشاه در سال تحصیلی 1392-93و به تعداد 1451نفر بود که از میان آنان تعداد 300نفر)شامل 142مرد و 158زن( به روش نمونه گیري خوشه اي چند مرحله اي انتخاب شدند. ابزارهاي پژوهش شامل پرسشنامهي خودکارآمدي عمومی شرر) (1982و شاخص توصیف شغلی (1994) JDIبودند. براي تحلیل دادهها از آمارتوصیفی، همبستگی پیرسون، آزمون tگروه هاي مستقل وآزمون zفیشر استفاده شد. یافته ها نشان داد که ضریب همبستگی بین خودکارآمدي و رضایت شغلی در بین دبیران زن ) (r=0/264در سطح خطاي 0/05معنی دار است ولی بین رابطه خودکارآمدي و رضایت شغلی دبیران به تفکیک جنسیت تفاوت معنی داري مشاهده نشد. همچنین بین خودکارآمدي معلمان به تفکیک جنسیت تفاوت وجود ندارد، اما بین رضایت شغلی آنان به تفکیک جنسیت تفاوت معناداري وجود دارد ،به عبارت دیگر؛ رضایت شغلی در زنان بیشتر از مردان بود

کلید واژگان :

خودکارآمدي، رضایت شغلی،دبیران، جنسیت



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک