چکیده :

هدف از اجرای تحقیق حاضر بررسی رابطه میان بازاریابی سبز با مسئولیت پذیری اجتماعی فروشندگان محصولات ورزشی می باشد. روش تحقیق توصیفی همبستگی است که به صورت میدانی انجام شده است. برای این منظور 357 نفر از مشتریان فروشگاه‌های ورزشی شهر تهران که به صورت تصادفی خوشه‌ای به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. برای گردآوری اطلاعات از پرسشنامه های آگاهی از بازاریابی سبز حبیبی ساروی (1395) (92/0=α)، مسئولیت پذیری اجتماعی پارک و همکاران (2017) (73/0=α) با مقیاس 5 ارزشی لیکرت استفاده شد. براي نرمال بودن داده‌های تحقیق از آزمون کولموگروف- اسميرنوف و برای آزمون فرضیه‌های تحقیق از ضریب پیرسون و نرم افزار آماری 22SPSS در سطح معناداري 05/0≥P استفاده شد. نتایج استنباطی به دست آمده نشان داد که بین بازاریابی سبز و مولفه های آن با مسئولیت پذیری اجتماعی فروشندگان رابطه وجود دارد و مسئولیت پذیری فروشندگان با ارزشی، تعهد نسبت به مسئولیت اجتماعی شرکت، استانداردهای اخلاقی، رضایت، اعتماد و وفاداری ارتباط دارد.

کلید واژگان :

مشتری، بازاریابی سبز، مسئولیت پذیری اجتماعی، محصولات ورزشی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک