هدف این تحقیق، رابطه میان سبک¬های رهبری مدیران و مدیریت دانش آنها در مدیران مقطع متوسطه شهرستان بابل بود. روش تحقیق از نوع همبستگی بوده و جامعه آماری شامل کلیه مدیران شاغل در مدارس مقطع متوسطه شهرستان بابل به تعداد 150 نفر بوده که با روش نمونه¬گیری تصادفی طبقه¬ای و براساس جدول کرجسی و مورگان برابر 106 نفر تعیین گردید. ابزارگردآوری داده¬ها، پرسشنامه سبک رهبری « فرد لوتانز» (89/0=α) و پرسشنامه محقق ساخته و تغیر یافته مدیریت دانش (رنجبر، 1388) (85/0=α) با مقیاس پنج ارزشی لیکرت بود. برای تجزیه و تحلیل داده¬ها از ضریب همبستگی پیرسون و همچنین رگرسیون چند متغیره استفاده شده است. نتایج این تحقیق نشان داد بین متغیر سبک رهبری رابطه مدار با متغیر به کارگیری دانش و همچنین بین متغیر سبک رهبری رابطه مدار با متغیر ثبت و ضبط دانش ارتباط معنادار وجود دارد. همچنین بین متغیر سبک رهبری تلفیقی با ثبت و ضبط دانش نیز ارتباط معنادار وجود دارد. بر مبنای تجزیه و تحلیل داده¬ها، بین متغیرهای سبک رهبری وظیفه مدار با متغیرهای کسب دانش، انتقال دانش، به کارگیری و ثبت و ضبط دانش ارتباط معناداری وجود ندارد.
کلید واژگان :سبک رهبری، سبک رابطه مدار، سیک تلفیقی، مدیریت دانش، مدیران مدارس
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6164210752437488
- سال انتشار : 1400
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : ششمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
- برگزار کنندگان : دانشگاه خزر
- تاریخ ثبت : 1400/10/24 00:28:44
- ثبت کننده : محمدباقر فرقانی اوزرودی
- تعداد بازدید : 155
- تعداد فروش : 0