چکیده :

از مهمترین سرمایه های هر سازمانی نیروهای انسانی آن سازمان می باشد. نیروی انسانی که در صورت کارآمدی میتواند برنامه ها و استراتژی های سازمان را بهبود ببخشد و در راستای اهداف سازمانی قدم بردارد. و یکی از راه های کارآمدی نیروی انسانی فرایادگیری است. بنابراین در سازمان های یادگیرنده یکی از عوامل مهم که می‎تواند یادگیری را افزایش دهد، فرایادگیری است. فرایادگیری به معنای این است که فرد تمریناتی بیش از تمرینات موجود در برنامه آموزشی خود انجام دهد. بدین ترتیب او قادر خواهد بود که به خوبی در آن کار مسلط شود. به بیان دیگر مراحل یادگیری در افرادی که به فرایادگیری اعتقاد دارند کاملا اتفاق می‎افتد. فرا یادگیری به تسلط یادگیرندگان برآنچه در حال یادگیری اش هستند گفته می شود. پس فراگیری فرایندی ناخودآگاه و یادگیری آن فرایندی خودآگاه تلقی می‌شود.که خود می تواند یکی از مزیت های رقابتی سازمان ها باشد. بر اين اساس هدف پژوهش حاضر شناخت عوامل فرایادگیری است. درهمین راستا اين پژوهش به روش كتابخانه اي و با استفاده از منابع، مقالات و اطلاعات موجود انجام مي گيرد. نتايج نشان مي دهد فرایادگیری در منابع انسانی نتایج مثبتی در رشد و توسعه و بهبود عملکرد در راستای موفقیت های سازمان دارد.

کلید واژگان :

فرایادگیری، یادگیری سازمانی، کارکنان



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک