در روانشناسی کاربردی، مداخلات اقداماتی هستند که برای ایجاد تغییر در افراد انجام می شود. طیف گسترده ای از راهبردهای مداخله وجود دارد و آنها به سمت انواع مختلفی از مسائل هدایت می شوند. به طور کلی، این به معنای هر فعالیتی است که برای اصلاح رفتار، حالت عاطفی یا احساسات استفاده می شود. هدف نهایی این مداخلات نه تنها کاهش علائم، بلکه هدف قرار دادن علت اصلی اختلالات روانی است. همچنین می توان از مداخلات روانشناختی برای ارتقای سلامت روانی به منظور پیشگیری از اختلالات روانی استفاده کرد. این مداخلات برای درمان یک بیماری طراحی نشده اند، بلکه برای تقویت احساسات، نگرش ها و عادات سالم طراحی شده اند. چنین مداخلاتی می تواند کیفیت زندگی را حتی زمانی که بیماری روانی وجود ندارد، بهبود بخشد. از آنجایی که سازمانها سیستمهای باز هستند، تأثیر متقابل نیروها و فشارها در مرز بین سازمان و محیط، ارتباط زیادی با تغییر دارد. در جایی که نیروهای بازار و اقدامات رقبا نماینده نیروهای اجتناب ناپذیر مهمی هستند، انطباق به نفع بقا ممکن است یک روش معمول باشد. تغییرات تکنولوژیکی مدیریت مشارکتی هفتههای کاری کوتاهتر از جمله انطباقهایی است که سازمان به عنوان واکنشی به خواستههای محیط بیرونی انجام میدهد و این واکنشها شکلهای مناسبی از تغییر و توسعه سازمانی را تشکیل میدهند. در این تحقیق توسعه سازمانی را به عنوان یک مداخله توصیف کرده و اجزای مختلف آن مطرح خواهند شد. سپس در مورد مشاوره فرآیند و نیاز به آن و رویه های مورد استفاده برای چنین مشاوره ای بحث می گردد. بنابراین در این تحقیق نحوه ارزیابی نتایج مشاوره فرآیند و روش های مختلف مورد استفاده برای چنین ارزیابی را شرح می دهد و به مدیریت کیفیت جامع و ویژگی های مشخصه آن می پردازد. مداخله دیگر یعنی ساختار تغییر نیز همراه با اقدامات آن نیز ارائه شده است.
کلید واژگان :مداخلات روانشناختی، ارتقای سلامت، توسعه سازمانی، مشاوره روانشناسی، مدیریت تغییر
ارزش ریالی : 500000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6168373501819248
- سال انتشار : 1402
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : دوازدهمین کنفرانس ملی حقوق، علوم اجتماعی و انسانی، روانشناسی و مشاوره
- برگزار کنندگان : موسسه رهجویان پایا شهر اترک
- تاریخ ثبت : 1402/02/20 20:40:18
- ثبت کننده : محمد ولایت زاده
- تعداد بازدید : 155
- تعداد فروش : 0