چکیده :

هدف از پژوهش حاضر، آشنایی با مفهوم بازاریابی اجتماعی، مزیت بکارگیری آن و درک آگاهی های محیطی از عوامل بازاریابی اجتماعی می باشد. امروزه در ارتباط با مبحث بازاریابی رویکرد نوینی مطرح است که اساس آن در جهت توسعه و به کارگیری فنون بازاریابی در مسائل اجتماعی و به‌عبارتی بازاریابی جامعه است. بازاریابی اجتماعی حوزه و قلمرو علم جدیدی است که می کوشد با استفاده از فنون بازاریابی تجاری، اهداف و مقاصد اجتماعی را تحقق بخشد. براساس مفهوم بازاریابی اجتماعی، مدیران بازاریابی سازمان ها ناگزیرند در تعيين راهبردها و خط مشی های بازاریابی خود عوامل مهمی نظير خواسته های مصرف‌کنندگان و منافع جامعه در کوتاه مدت و بلندمدت را درنظر بگيرند. اثربخشي رهيافت بازاريابي اجتماعي در طراحي و اجراي برنامه هاي نهادينه سازي رفتارهاي مطلوب در تحقيقات متعددي به اثبات رسيده است.

کلید واژگان :

بازاریابی اجتماعی، بازاریابی تجاری، رهیافت های بازاریابی اجتماعی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک