هدف از پژوهش حاضر، آشنایی با مفهوم بازاریابی اجتماعی، مزیت بکارگیری آن و درک آگاهی های محیطی از عوامل بازاریابی اجتماعی می باشد. امروزه در ارتباط با مبحث بازاریابی رویکرد نوینی مطرح است که اساس آن در جهت توسعه و به کارگیری فنون بازاریابی در مسائل اجتماعی و بهعبارتی بازاریابی جامعه است. بازاریابی اجتماعی حوزه و قلمرو علم جدیدی است که می کوشد با استفاده از فنون بازاریابی تجاری، اهداف و مقاصد اجتماعی را تحقق بخشد. براساس مفهوم بازاریابی اجتماعی، مدیران بازاریابی سازمان ها ناگزیرند در تعيين راهبردها و خط مشی های بازاریابی خود عوامل مهمی نظير خواسته های مصرفکنندگان و منافع جامعه در کوتاه مدت و بلندمدت را درنظر بگيرند. اثربخشي رهيافت بازاريابي اجتماعي در طراحي و اجراي برنامه هاي نهادينه سازي رفتارهاي مطلوب در تحقيقات متعددي به اثبات رسيده است.
کلید واژگان :بازاریابی اجتماعی، بازاریابی تجاری، رهیافت های بازاریابی اجتماعی
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6168622605317013
- سال انتشار : 1402
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : نخستین کنفرانس ملی کنکاش های علوم انسانی در مدیریت، کارآفرینی، اقتصاد و حسابداری
- برگزار کنندگان : دانشگاه پیام نور مرکز تالش
- تاریخ ثبت : 1402/03/18 16:37:33
- ثبت کننده : علیرضا داداشی جوکندان
- تعداد بازدید : 19
- تعداد فروش : 0