چکیده :

امروزه با وجود ايجاد تغييرات عميق در نظام آموزش و پرورش و تغيير در سياست ها و برنامه ريزي هاي آموزشي، بعضي از معلمان در رويارويي با مسائل و مشکلات آموزشي فاقد توانايي هاي لازم و اساسي هستند و از روش هاي قديم و مهارت هاي سنتي و انفرادي براي اداره ي کلاس خود استفاده کنند. همين امر باعث کندي شکل گيري فرايند ياددهي- يادگيري و آسيب پذيري امر آموزش شده است. پژوهش حاضر به روش مروری کتایخانه ای انجام شده است که هدف از آن بررسی نقش مدیریت در توسعه برنامه های فراگیر و یادگیری طول عمر در آذربایجان غربی بود. نتایج پژوهش نشان می دهد که نحوه ¬ی مدیریت کلاس درس بیشترین تاثیر را در یادگیری داشته است. این یعنی از آن‌جا که دانش‌آموزان بیشتر زمان تحصیلی خود را در کلاس درس سپری می‌کنند، به شدت در معرض تاثیرات موجود در آن قرار می‌گیرند. در یک کلاس شلوغ و پر هرج و مرج نه‌تنها نمی‌توان انتظار کسب موفقیت‌های چشمگیر از دانش‌آموزان را داشت، بلکه ممکن است این عامل تحت تاثیر جو منفی نیز قرار گیرد و موجب انحراف دانش‌آموزان از مسیر اصلی آموزش شود.

کلید واژگان :

یادگیری، مدیریت، مهارت



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک