چکیده :

پژوهش حاضر میزان موفقیت تحصیلی و سالمت روان دانش آموزان سمپاد را بررسی میکند و رابطه بین متغیر های مورد نظر را مشخص میسازد. جامعه اماری این پژوهش به تعداد 061 نفر از دانش اموزان پایه دوازدهم و فارغ التحصیالن به صورت نمونه گیری انتخاب شدند. داده های بدست آمده از پرسش نامه ها جمع آوری گردید و برای تحلیل داده ها از نرم افزار کمک گرفته شد. نتایج نشان داد تحصیل دانش اموزان استعداد درخشان در این محیط های آموزشی تفکیک شده 66spss علمی منجر به افزایش احتمال قبولی آنها در آزمون سراسری و ورود آنها به آموزش عالی میشود و همچنین تحصیل در مدارس سمپاد به نفسه از شاخصه های مثبت دوران تحصیلی یک دانش آموز محسوب میشود اما گاهی عواملی نظیری انتظارات باالی والدین ، تغییرات قوانین سنجش و پذیرش دانشجو ، عوامل اقتصادی ، قوانینی نظیر سربازی منجر به کاهش شدید احساس رضایت شخصی و مغفول ماندن بروز کامل استعداد ها میشود. راه کار هایی در خصوص رفع نگرانی ها و مشکالت موجود در پیش رو دانش آموزان استعداد درخشان و انتظارات جامعه از این مدارس ارائه گردید و انتظار میرود حاصل تحقیقاتی از این دست منجر به بهبود کیفیت مدارس سمپاد شود.

کلید واژگان :

استعداد درخشان . سمپاد . سالمت روان . موفقیت تحصیلی . آزمون سرا



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک