امروزه دانشجویان و دانش آموزان با مسائل و مشکالت پیچیده تری نسبت به دهه های گذشتته رو بته رو هستتند، ترییترات در ستب زندگی اجتماعی و روابط خانوادگی، آنها را با چالش های جدیدی مواجه ساخته است. بعضی از مشکالت مهم ویژه دانشتجویان شتامل فشار زمانی، ترس از شکست، دست و پنجه نرم کردن برای استقرار هویت، فشار برای برتری تحصیلی و رقابت است. آموزش و عملکترد تحصیلی ی منبع مهم از استرس واضطراب برای دانشآموزان و دانشجویان است. تأثیر این استرس متداوم مربتوب بته تحصتیالت بتر زندگی محصلین و عواقب روانشناختی آن به طور جامع مورد بررسی قرار نگرفته است. بنابراین، در ایتن مطالعته کته بته روش متروری صورت گرفته، تأثیر استرس مرتبط با تحصیالت بر عملکرد تحصیلی، سالمت روانی و رفاه دانشآموزان مورد بررسی قرار میگیرند. ایتن بررسی ادبی بر جایگاه حائز اهمیت استرس مرتبط با تحصیالت برای دانشآموزان متوسطه و دانشجویان تأکید میکند. استترس متداوم مرتبط با تحصیالت به طور منفی بر قابلیت یادگیری دانشآموزان، عملکرد تحصیلی، دستیابی به آمتوزش و اشتترا ، کیفیتت و میتزان خواب، سالمت جسمی، سالمت روانی و عواقب مصرف مواد تأثیر منفی داشته است. افزایش مهارتهتا و تواناییهتای متدیریت استترس دانشآموزان هدف مهمی برای ترییر است
کلید واژگان :استرس تحصیلی، افسردگی، اضطراب آزمون، محیط های تحصیلی.
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6168949059589703
- سال انتشار : 1402
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : دوازدهمین کنفرانس بین المللی پژوهش های مدیریت و علوم انسانی در ایران
- برگزار کنندگان : دانشگاهها و مراکز علمی
- تاریخ ثبت : 1402/04/25 11:26:35
- ثبت کننده : فرشید رستم زاده
- تعداد بازدید : 57
- تعداد فروش : 0