چکیده :

یکی از با ارزشترین دارایی های هر شرکت نام ونشان تجاری آن شرکت می باشد .ارزش ویژه برند هر ساله توسط موسسات معتبر جهانی در مورد برندهای مختلف بین المللی اندازه گیری می شود اما در این میان این ارزش گذاری از دید مشتری از اهمیت بالایی برای شرکت ها برخودار است، زیرا در نهایت موفقیت و ماندگاری آنها در گرو مشتریان آنان است.به همین دلیل ارزش ویژه برند از ارزش دارایی های فیزیکی به مراتب بیشتر بوده که این امر نشانگر اهمیت بالای آن است.تحقیق حاضر با هدف ارزیابی عوامل موثر بر ارزش ویژه برند از دیدگاه مشتری بر اساس مدل آکر ) ۳۳۳۳ ( انجام گرفته است که این ابعاد شامل تداعی برند، آگاهی از برند ،کیفیت درک شده و وفاداری به برند می باشد.نتایج به عمل آمده از تحقیقات نشان می دهد که تمامی ابعاد مدل آکر به صورت مستقیم بر ارزش ویژه برند موثر می باشند و همچنین تداعی برند ،آگاهی از برند ،کیفیت درک شده به واسطه وفاداری به برند به گونه ای غیر مستقیم نیز بر ارزش ویژه برند تأ ثیر گذارند .در این میان وفادرای به برند بیشترین تأثیر را بر ارزش ویژه برند داشته است.

کلید واژگان :

ارزش ویژه برند ، آگاهی از برند، تداعی برند، وفاداری به برند ، خانواده



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک