چکیده :

خالقیت دانش آموزان را می توان ناشی از کنجکاوی بوجود آمده برای حل مسائل و مشکالت دانست که آموزش و پرورش با استفاده درست از مفهوم سازی مطالب توسط معلمین در کنار خالقیت دانش آموزان می تواند در میزان یادگیری درس ریاضی تاثیر بگذارد. بنابراین هدف پژوهش حاضر برر سی رابطه خالقیت و مفهوم سازی با به بود یادگیری درس ریاضی است و بدین منظور پرسشنامه ای با طیف لیکرت و بر اساس پرسشنامه خالقیت عابدی)1368( و پرسشنامه یادگیری فردی لورن)1997( با آلفای کرونباخ /2 72 تنظیم شد که توسط 40 نفر از دانش آموزان دهم مدرسه رحیمی افشار ارومیه به صورت آنالین تکمیل گردید و داده های بدست آمده توسط نرم افزار spss آزمون t تك نمونه ای تجزیه و تحلیل شد و یافته های حاصل نشان داد بین سه متغیر خالقیت، مفهوم سازی و یادگیری ریاضی رابطه وجود دارد.

کلید واژگان :

خالقیت، مفهوم, یادگیری ریاضی



ارزش ریالی : 500000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک