چکیده :

هدف از انجام این پژوهش بررسی رابطه سبکهای خلاقیت، هوش هیجانی و خودکارآمدی با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان سال سوم نظری دبیرستان های شهر مرند بود. در این پژوهش از روش تحقیق همبستگی استفاده شد. جامعه آماری این پژوهش، شامل کلیه دانش آموزان دبیرستان های شهر مرند که جمعا 1561 نفر بودند. با استفاده از جدول کرجسی و مورگان تعداد 625 نفر از طریق روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای چند مرحله ای با لحاظ کردن درصد جنسیت، به عنوان نمونه انتخاب شدند. برای جمع آوری اطلاعات از سه پرسشنامه خلاقیت، خودکارآمدی و هوش هیجانی استفاده شد و برای پیشرفت تحصیلی از معدل ترم اول استفاده گردید. تحلیل نتایج با استفاده از روش تحلیل رگرسیون چندگانه انجام گرفت. نتایج پژوهش نشان داد که سبک های خلاقیت، خودکارآمدی و هوش هیجانی با پیشرفت تحصیلی رابطه دارند. بین مولفه های خلاقیت که شامل سیالی، ابتکار و انعطاف پذیری می باشد با پیشرفت تحصیلی رابطه وجود ندارد و بین بسط با پیشرفت تحصیلی رابطه وجود دارد. هوش هیجانی و خودکارآمدی با پیشرفت تحصیلی رابطه همبستگی مثبت و معنی داری دارند.

کلید واژگان :

سبکهای خلاقیت، هوش هیجانی، خودکارآمدی و پیشرفت تحصیلی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک