هدف این تحقیق بررسی روشهای مدیریت کالس از نظر معلمان ابتدایی ناحیه دو شهرستان ارومیه می باشد. جامعه آماری مورد مطالعه پژوهش حاضر کلیه معلمان مقاطع ابتدایی ناحیه دو شهرستان ارومیه می باشد که تعداد آنها بر اساس آمار اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی1600بود. نظر به انتخاب روش تئوری زمینه ای برای این مطالعه، حدود »30 تا 50 »مصاحبه یا مشاهده طراحی شد، و از روش نمونه گیری نظری استفاده شده است، و مقوله ها به صورت تم تحلیل شدند، و در نهایت وقتی موضوعات مورد هدف محقق به حد اشباع رسید، نمونه گیری متوقف شد. روش تحقیق مطالعه حاضر از نوع مطالعات کیفی و به 1 روش پدیدارشناسی می باشد محقق سعی دارد تا متغیر وابسته روش های مدیریت کالس را بر اساس روش مصاحبه و مشاهده مورد مطالعه قرار دهد.ابزار گردآوری داده روش مصاحبه ی نیمه ساختارمند و پرسش های باز می باشد.برای تجزیه و تحلیل داده ها از روش تحلیل مقایسهای مداوم که به رویکرد اسمیت معروف است استفاده شده است و در این تحقیق محققان به این نتیجه رسیدند که بین سبکهای مدیریت و ویژگیهای شخصیتی معلمان و پیشرفت تحصیلی شاگردان رابطه معنیداری وجود دارد.
کلید واژگان :مدیریت کالس، معلمان ابتدایی، رویکرد کیفی
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6169590495086527
- سال انتشار : 1402
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : نهمین همایش ملی مطالعات و تحقیقات نوین در حوزه علوم تربیتی،روانشناسی و مشاوره ایران
- برگزار کنندگان : دانشگاه ها و انجمن های علمی
- تاریخ ثبت : 1402/07/06 16:12:30
- ثبت کننده : فرشید رستم زاده
- تعداد بازدید : 94
- تعداد فروش : 0