چکیده :

چکیده هدف از انجام تحقیق حاضر شناسایی چالشها، مزایا و معایب ارزشیابی توصیفی در دوره ابتدایی از دیدگاه معلمان ابتدایی ناحیه دو شهرستان ارومیه می باشد. جامعهآماری تحقیق حاضرمعلمان ابتدایی ناحیه دو شهرستان ارومیه به تعداد 1600 نفر می باشد . روش نمونهگیری، روش نمونهگیری هدفمند است. به این صورت که سوژههایی را به عنوان نمونه انتخاب کردیم که در فهم موضوع حاضر، مسائل پژوهشی و روند تفسیر آن کمککننده و نقش کلیدی در این رابطه داشته باشند. روش پژوهش حاضر، روش کیفی با کمک تحلیل محتوا است. جمعآوری دادهها به شکل مصاحبه نیمه ساختاریافته می باشد.برای تحلیل داده ها از کدگذاری باز مفاهیم استخراج شدند و در مرحله بعدی با استفاده از کدگذاری محوری، مفاهیم در قالب مقولههای بزرگتری قرار گرفتند و سعی شد که مقوالت در قالب دستههای بزرگ مفهومی طبقهبندی گردند. در این مرحله ابتدا مقوله اصلی تعیین شد سپس سایر مقولهها دستهبندی شدند. از یافته ها نتیجه گرفته میشود که در کل ارزشیابی توصیفی از وضعیت خوبی در اجرا برخوردار نیست و اجرای یک الگوی تلفیقی میتواند بسیاری از مشکالت اجرایی الگوی جاری ارزشیابی توصیفی را برطرف نماید.

کلید واژگان :

ارزشیابی توصیفی، چالشها، معلمان ابتدایی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک