هدف اصلی پژوهش حاضر ، تحلیل و بررسی تأثیر روابط سازمانی بر رفتار شهروندی سازمانی کارکنان در بخش دولتی در کشور ایران می باشد . این مقاله از نوع تحقیقات توسعه ای و مروری بوده و روش انجام آن پیمایشی و روش گردآوری اطلاعات ، مطالعات کتابخانه ای می باشد . همچنین ابزار گردآوری اطلاعات نیز به شیوه ی فیش برداری بوده است . به طور کلی رفتار شهروندی یک نوع رفتار ارزشمند و مفید است که افراد آن را به صورت دلخواه و داوطلبانه از خود بروز می دهند به این ترتیب مطالعه و بررسی اینگونه رفتار افراد در سازمان که به رفتار شهروندی سازمانی شهرت یافته است بسیار مهم و ضروری به نظر می رسد . عوامل بسیاری بر رفتار شهروندی سازمانی کارکنان مؤثرند که در این تحقیق ارتباطات سازمانی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد . از آنجایی که ارتباطات در بالندگی سازمان ها نقشی اساسی دارد ، سطح مطلوبی از ارتباطات سازمانی میان افراد ، می تواند بستر تعامل سالم و سازنده را برای تعالی انسان و سازمان فراهم نماید . تجزیه و تحلیل یافته ها در تحقیق حاضر نشان داد که روابط سازمانی و ابعاد آن بر رفتار شهروندی سازمانی کارکنان در بخش دولتی تأثیر معناداری دارند.
کلید واژگان :روابط سازمانی، رفتار شهروندی سازمانی، سبک روابط، محتوای روابط، کانال روابط.
ارزش ریالی : 500000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6169738248528395
- سال انتشار : 2016
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : سومین کنفرانس بین المللی پژوهش های نوین در علوم انسانی در ایتالیا
- برگزار کنندگان : آکادمی جهانی استرالیا
- تاریخ ثبت : 1402/07/23 18:38:05
- ثبت کننده : بهرام روحانی
- تعداد بازدید : 115
- تعداد فروش : 0