چکیده :

هدف اصلی پژوهش حاضر ، تحلیل و بررسی تأثیر روابط سازمانی بر رفتار شهروندی سازمانی کارکنان در بخش دولتی در کشور ایران می باشد . این مقاله از نوع تحقیقات توسعه ای و مروری بوده و روش انجام آن پیمایشی و روش گردآوری اطلاعات ، مطالعات کتابخانه ای می باشد . همچنین ابزار گردآوری اطلاعات نیز به شیوه ی فیش برداری بوده است . به طور کلی رفتار شهروندی یک نوع رفتار ارزشمند و مفید است که افراد آن را به صورت دلخواه و داوطلبانه از خود بروز می دهند به این ترتیب مطالعه و بررسی اینگونه رفتار افراد در سازمان که به رفتار شهروندی سازمانی شهرت یافته است بسیار مهم و ضروری به نظر می رسد . عوامل بسیاری بر رفتار شهروندی سازمانی کارکنان مؤثرند که در این تحقیق ارتباطات سازمانی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد . از آنجایی که ارتباطات در بالندگی سازمان ها نقشی اساسی دارد ، سطح مطلوبی از ارتباطات سازمانی میان افراد ، می تواند بستر تعامل سالم و سازنده را برای تعالی انسان و سازمان فراهم نماید . تجزیه و تحلیل یافته ها در تحقیق حاضر نشان داد که روابط سازمانی و ابعاد آن بر رفتار شهروندی سازمانی کارکنان در بخش دولتی تأثیر معناداری دارند.

کلید واژگان :

روابط سازمانی، رفتار شهروندی سازمانی، سبک روابط، محتوای روابط، کانال روابط.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک