چکیده :

هدف از پژوهش حاضر مقایسه اثر شیوه های مختلف رهبری بر توانمندسازی ارتباطی و ارتقاء انگیزش پرسنل آموزشی دوره متوسطه آموزش و پرورش شهر بابلمی باشد. جامعه آماری این پژوهش در زمینه سنجش رهبری مراوده ای و تحول گرا، کلیه مدیران مدارس متوسطه و در زمینه توانمند سازی ارتباطی و افزایش انگیزش کارکنان، کلیه دبیران مدارس متوسطه دخترانه شهر بابل می باشد که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده انجام گرفته است و نمونه آماری مورد نیاز به صورت تصادفی17 نفر از مدیران و 170 نفر از دبیران مدارس می باشند. روش گردآوری اطلاعات از طریق پرسشنامه بوده که روایی آن در کتاب مقیمی مورد تایید قرارگرفت و پایایی پرسشنامه توانمند سازی ارتباطات با استفاده از آلفای کرونباخ 79/0 و افزایش انگیزش 76/0 به دست آمده است. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از دو روش آمار توصیفی (جدول توزیع فراوانی، نمودار، میانگین) و آمار استنباطی (رگرسیون دو متغیره و تحلیل کواریانس) استفاده شده است. نتایج پژوهش حاکی از این است که بین میزان تأثیر سبک های رهبری مراوده ای و تحول گرا در توانمند سازی ارتباطات و افزایش انگیزش کارکنان دوره متوسطه آموزش و پرورش شهر بابل تفاوت معنی داری وجود ندارد.

کلید واژگان :

رهبری، آموزش، توانمندسازی ارتباطی، انگیزش



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک