هدف از پژوهش حاضر مقایسه اثر شیوه های مختلف رهبری بر توانمندسازی ارتباطی و ارتقاء انگیزش پرسنل آموزشی دوره متوسطه آموزش و پرورش شهر بابلمی باشد. جامعه آماری این پژوهش در زمینه سنجش رهبری مراوده ای و تحول گرا، کلیه مدیران مدارس متوسطه و در زمینه توانمند سازی ارتباطی و افزایش انگیزش کارکنان، کلیه دبیران مدارس متوسطه دخترانه شهر بابل می باشد که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده انجام گرفته است و نمونه آماری مورد نیاز به صورت تصادفی17 نفر از مدیران و 170 نفر از دبیران مدارس می باشند. روش گردآوری اطلاعات از طریق پرسشنامه بوده که روایی آن در کتاب مقیمی مورد تایید قرارگرفت و پایایی پرسشنامه توانمند سازی ارتباطات با استفاده از آلفای کرونباخ 79/0 و افزایش انگیزش 76/0 به دست آمده است. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از دو روش آمار توصیفی (جدول توزیع فراوانی، نمودار، میانگین) و آمار استنباطی (رگرسیون دو متغیره و تحلیل کواریانس) استفاده شده است. نتایج پژوهش حاکی از این است که بین میزان تأثیر سبک های رهبری مراوده ای و تحول گرا در توانمند سازی ارتباطات و افزایش انگیزش کارکنان دوره متوسطه آموزش و پرورش شهر بابل تفاوت معنی داری وجود ندارد.
کلید واژگان :رهبری، آموزش، توانمندسازی ارتباطی، انگیزش
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6170292357747393
- سال انتشار : 1402
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
- برگزار کنندگان : دانشگاه فنی و حرفه ای استان مازندران
- تاریخ ثبت : 1402/09/27 21:49:37
- ثبت کننده : محمدباقر فرقانی اوزرودی
- تعداد بازدید : 33
- تعداد فروش : 1