چکیده :

دانشگاه فرهنگیان، از سال 1390 با تجمیع مراکز تربیت معلم سراسر ایران تأسیس شد و اکنون دارای حدود 100 واحد دانشگاهی است. این دانشگاه به منظور تأمین، تربیت و توانمندسازی معلمان و نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش تشکیل شد اما وجود کاستی‌ها و ضعف‌های بزرگ دراین مجموعه، باعث شد تا از بدنه این دانشگاه، آن گونه که انتظار می‌رود، نیروهای کاملاً کارآمد و متخصصی، روانه مراکز آموزشی کشور نشوند و اهداف ترسیم شده برای آن، در حد حرف باقی بمانند. بیان کاستی‌ها و نقایص این دانشگاه در تربیت نیرو و کادر آموزشی کشور، هدف نگارش این مقاله گردید. این مقاله بر اساس روش کتابخانه‌ای و توصیفی تحلیلی، علاوه بر شرح مشکلات و ضعف‌های دانشگاه فرهنگیان، از قبیل عدم تطابق واحدهای درسی با واقعیات موجود در کلاس‌های درس، کمبود واحدهای عملی برای مواجهه بیشتر دانشجویان با فضای کلاس و مدرسه و عدم استفاده از منابع به روز در تدریس اساتید، به بیان راهکارهای برون رفت ازاین مشکلات نیز خواهد پرداخت.

کلید واژگان :

دانشگاه فرهنگیان، معلم، دانشجو، مدرسه، کلاس



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک